پارچه های بی بافت

متن زیر مواردی در مورد مبحث پارچه های بی بافت ارائه می نماید: این پارچه ها به گونه ای ساخته می شوند که بدون هیچ بافتی هستند و با روش های خاص تولید می شود،به این صورت که از الیاف در هم امیخته که بر روی آن ها عملیات اتصال انجام می شود که این عملیات شامل سه نوع از طریق سوزن زنی از طریق حرارت و از طریق چسب یا باندر می باشد و این پارچه ها کاربرد های متعددی دارند مانند: نمد – ماسک ها – پادری ها، استر لباس، استر کفش و چرم مصنوعی که همه این ها از نوع بی بافت هستند.
کاربرد پارچه های بی بافت
در مورد کاربرد پارچه های بی بافت در صنعت مد و پوشاک باید گفت کاربرد این نوع پارچه در این صنعت نیز جایگاه خوبی دارد و در بخش لباس های یک بار مصرف ،استر ی و.. استفاده می شود .
کاربرد پارچه های بی بافت در پوشاک و مد
اگر چه در پوشاک از پارچه های بی بافت نیز استفاده میشود اما بیشترین کاربرد آن بیشتر دراقلام بادوام هست مواردی مثل افتادگی پارچه، خاصیت بازیابی  کشسان و مقاومت در برابر سایش  و پارگی، سوراخ شدن ،پوسیگی، قابلیت تنفس.
این منسوجات بی بافت چه مزایایی دارند؟
به علت اینکه این منسوجات بافت ندارند و پروسه ی ریسندگی و بافندگی در تولیدات این نوع پارچه ها حذف می شود و در نتیجه به دلیل کاهش هزینه ها مثل سرمایه گذاری اولیه، نیروی انسانی کمتر، تجهیزات کمتر و… قیمت تمام شده کاهش پیدا می کند.
معایب
اما این نوع پارچه در کنار مزایا، دارای معایبی هم هست مثلا تنوع طراحی و رنگ بندی درآن کم تر است وهمچنین در بعضی از مدل ها به دلیل اینکه استحکام کمی دارند تحمل تنش ها در آنها  کمتر می باشد. جهت خرید الیاف با کیفیت با هلدینگ رونا گروپ تماس حاصل فرمایید.
موکت تافتینگ
از جمله کف پوش های پر طرفدارمی توان به موکت های تافتینگ اشاره کرد چراکه می تواند جایگزین مناسبی برای فرش باشد، از این موکت ها بیشتر در فضای اتاق خواب، اتاق بچه و… استفاده می شود زیرا گرمای بیشتری به فضا می بخشد و همچنین نسبت به کفپوش های سنگی برای کسانی که فرزند کوچک دارند امن تر هست، موکت تافتینگ اغلب با دستگاه تافتینگ تولید می شوند و این دستگاه دارای سوزن هایی است که الیاف را از آستر رویی عبور داده و به آستر زیر قلاب می کند. شکل حلقه ای یا قیچی شده یا ترکیبی این الیاف پرزهای موکت تافتینگ را تشکیل می‌ دهند و با توجه به اینکه این موکت ها خود انواع مختلفی دارند که این پرزها نیز ممکن است به شکل حلقه ای یا قیچی شده یا ترکیبی از این دو نوع باشد.
چرا موکت تافتینگ ؟
لطافت بالا
به علت نوع جنس این موکت ها و نرمی و لطافتی که دارند احساس آرامش و آسایش بیشتری را به وجود می آورد.
جایگزین مناسب فرش
این موکت ها به دلیل ظاهر متفاوتی که با سایر موکت ها دارند و در طرح های متفاوتی عرضه می شوند باعث شده بتواند جایگزین مناسبی برای فرش باشد و به همین خاطر به این موکت ها موکت فرشی یا فرش موکت هم گفته می شود.
ظاهری زیبا و متنوع
به علت نوع ساخت این موکت ها که با دستگاه سوزنی بافته می شود میتوان طرح های مختلفی روی این فرش ها پیاده کرد و از آن در اتاق خواب نشیمن و سایر قسمت های خانه استفاده کرد.
عایق حرارت و صدا
این موکت ها همانند عایق عمل میکنند و گرما را داخل خود نگه می دارند و برای اماکن سر و حفظ  گرمای خانه بسیار گزینه مناسبی هستند. هلدینگ رونا گروپ با ارائه ی بهترین نوع الیاف پلی استر (هالو و ساید) آماده خدمت رسانی به صنایع مختلف می باشد. جهت خرید اتواع الیاف پلی استر با شماره زیرتماس حاصل فرمایید: 021-86125784 هلدینگ Rona Group